На британські видання The Telegraph і The Spectator очікує продаж.

На британські видання The Telegraph і The Spectator очікує продаж. Що сталося? 

Четвер, 2 Травня, 2024

Дар'я Свистуха

The Telegraph і The Spectator повторно виставлять на продаж. RedBird IMI — інвестиційний фонд віцепрезидента Об’єднаних Арабських Еміратів — ще 2023 року купив опціон на володіння виданнями, проте купівлю зірвав новий закон, що забороняє іноземним державам володіти британськими газетами. Деталі повідомили в публікації The Telegraph. 

З чим пов’язаний продаж видань?

Уряд Великої Британії в березні 2024 року вніс поправку до Законопроєкту про цифрові ринки, що блокуватиме угоди між іноземними державами й медіа. Відповідно іноземним державам заборонили володіти британськими виданнями. 

Відповідне рішення з’явилося на тлі поглинання The Daily Telegraph і The Spectator фондом Redbird IMI — інвестиційним фондом, власником якого є шейх Мансур бін Заїд Аль Нахайян, віцепрезидент Об’єднаних Арабських Еміратів і власник футбольного клубу «Манчестер Сіті».

Управління з питань конкуренції та ринків Великої Британії відтепер розслідуватиме можливі продажі медіа іноземним державам для впливу або контролю над ними.

Законодавство, що встановлює винятки із заборони на іноземну державну власність, все ще перебуває на стадії розробки. 

Що чекає на Telegraph? 

У червні 2023 року Банк Шотландії виставив на продаж The Telegraph, що з 2004 року належить сім’ї Барклі, для погашення невиплачених кредитів на 1 млрд фунтів стерлінгів. Фонд RedBird IMI придбав частину акцій на володіння медіа у грудні 2023 року, виплативши приблизно половину боргу від імені Барклі. План фонду щодо перетворення позики у власність зірвався після закону щодо заборони на придбання британських газет іноземними урядами.

30 квітня 2024 року RedBird IMI заявив, що отримав згоду від міністерки культури, ЗМІ та спорту Британії Люсі Фрейзер продати його частку володіння The Telegraph, а також журнал The Spectator, окремо або в пакеті. Неофіційно висловили свою зацікавленість у новому аукціоні власник Daily Mail лорд Ротермер і співвласник GB News Пол Маршалл.

Те, що RedBird IMI офіційно відкликав придбання видання, означає, що уряд не зобов’язаний публікувати результати розслідувань проти фонду, проведених медіарегулятором Ofcom.Їх проводили, щоб визначити потенційні загрози для свободи преси від такого придбання. Чиновники були стурбовані тим, що розслідування може поставити в незручне становище ОАЕ, які профінансували 75 % витрат RedBird IMI у розмірі 600 млн фунтів стерлінгів. Інші 25 % угоди належать американській фірмі прямих інвестицій RedBird Capital. Компанія повідомила, що спробує зберегти свою частку, якщо аукціон не зможе відшкодувати всю суму.

Продаж The Telegraph може тривати кілька місяців, і купівля будь-яким новим власником також підлягатиме потенційному втручанню державних регуляторів. Також залишаться в силі юридичні обмеження, які перешкоджають сім’ї Барклі будь-яким чином контролювати видання попри їхній статус власників. 

Крім цього Фрейзер відкинула вимогу голови Spectator Ендрю Ніла про те, що уряд має «триматися подалі» від медіа.

«Ми забороняємо будь-яку власність, вплив або контроль з боку іноземних держав над нашими газетами й новинними журналами. Ми діємо так, щоб гарантувати, що зможемо втручатися, коли це необхідно, щоб захистити цілісність і незалежність британських видань, враховуючи унікальну роль, яку вони відіграють у нашій демократії», — підсумовує міністерка Люсі Фрейзер.

The Spectator | The Telegraph | журналісти