Офіс Президента України на сторінці в Instagram опублікував контент видань «Ґвара Медіа» й «Накипіло» з наслідками обстрілу Харкова, заблюривши логотипи медіа. Своє обурення цим очільники харківських видань висловили в соцмережах.
Що сталося?
Головний редактор «Ґвара Медіа» Сергій Прокопенко написав, що 25 травня в Харкові на місці атаки на «Епіцентр» працювала їхня команда та інші колеги медійників: «Змінами по декілька годин, бо там неможливо було дихати. Ми шукали маски і розпакували хімкостюми, бо торговий центр з фарбами горів».
Після комунікаційники Офісу Президента України опублікувала в себе відео «Ґвара Медіа», але заблюрили логотип видання. Прокопенко на це заявив, що приховувати авторський контент — це слабка позиція, особливо на рівні президентських комунікацій.
«Саме тому локальні медіа ставлять ці ідіотські логотипи, бо контент крадуть, не підписують і обезцінюють роботу журналістів. Тому замість додаткової історії, красивої картинки або важливого тексту ми витрачаємо час на встановлення логотипів на відео і фото. Це роблять маленькі анонімні Telegram-канали. Інша справа, коли інстаграм Президента України», — зазначає медійник.
Також він додав про недофінасування локальних медіа з боку держави й наголосив, що для комунікації з регіональними медіа необхідні більш конструктивні й адекватні кроки.
Олена Лептуга, головна редакторка медіагрупи «Накипіло», також розповіла про ідентичну ситуацію з порушенням авторських прав.
«П — повага. Замазати логотип незалежного регіонального медіа й не вказати авторство в описі. Скоро день журналіста й будуть традиційні слова про цінність нашої праці, яка ось так публічно зневажається. Офіс Президента України, щось не те», — обурилася медійниця.
Нещодавні випадки порушення авторських прав
Репортер-фрилансер Стас Козлюк 17 травня повідомив, що медіа та блогери без дозволу й позначення авторства поширювали його фото. На ній він зафіксував результати демонтажу храму, який релігійна громада УПЦ МП самочинно встановила на території Національного музею історії України.
«Постиш фотографію без ватермарки. І вгадайте, що в цей момент відбувається? Правильно. Бо у нас люди кладуть болт на чужу роботу», — написав медійник на своїй Facebook-сторінці.
У коментарях під постом вже виникли дискусії щодо авторського права, зокрема щодо відкритого доступу до Facebook-сторінки Стаса Козлюка, де він запостив це фото.
Як коректно використовувати чужі світлини в журналістських матеріалах, не порушуючи законодавства, а авторам «захищати» свої зображення — «Медіамейкер» пояснював в окремому матеріалі.