Менеджер зі зростання Substack Рід Дерамус на Всесвітньому медіаконгресі FIPP обговорив зі співзасновником HBM і екскерівником цифрового відділу The Times і The Sunday Times Аланом Хантером про те, що формує майбутнє медіа. Для своєї розсилки Growth Croissant Рід підсумував розмову і виділив три, на його думку, ключових напрямів розвитку медіагалузі. Серед них такі перетворення:
- Від великих медіакомпаній панування перейде до нішевих медіа, які очолюватимуть окремі особи та невеликі команди.
- Медіа не орендуватимуть аудиторію на платформах, а володітимуть нею.
- Від інтернету, що базується на рекламі, доходи перейдуть в екосистеми, що базуються на передплаті.
Великі медіа програють нішевим
В історії медіа кожен технологічний прорив спричиняв появу нової хвилі компаній, які намагалися контролювати дистрибуцію. Зокрема, Netflix перетворився на потужну глобальну медіакомпанію, яка охоплює більше людей, ніж будь-яка інша мережа могла собі уявити.
Технології, що лежать в основі медіабізнесу (системи управління контентом, рекламні кабінети, аналітика) були недоступні окремим людям чи невеликим командам. Щоб охопити аудиторію, потрібно було працювати у великих медіакомпаніях. Тепер програмні засоби з відкритим вихідним кодом доступні для багатьох у базовій версії і як комерційні продукти. А тому кожен охочий може заснувати власну медіакомпанію. Раніше амбіційним креативникам доводилося шукати роботу у великих медіакомпаніях, щоб їхня робота досягла масової аудиторії.
Взаємодія з аудиторією стала легшою
Великі технологічні платформи, серед яких YouTube, Instagram, TikTok, Twitter, LinkedIn, стали важливими для будь-якої медіакомпанії, яка прагне налагодити зв’язок зі своєю аудиторією та охопити нових людей. Проте залежність від великих технологічних платформ має зворотний бік — примхливу модерацію, непрозорі коригування політики та непередбачувані зміни алгоритмів.
Що ще більше ускладнює ситуацію: великі технологічні платформи не надають доступ до вашої аудиторії. Спілкуватися з аудиторією за межами платформи чи експортувати її та перенести контакти й дані в інше місце майже неможливо, а достукатися до неї в межах платформи досить складно. Якщо ви залишаєте платформу, ви фактично починаєте з нуля. Проте це змінюється.
Зокрема автори зі Substack володіють своєю роботою та своєю аудиторією (списком електронних пошт підписників). Це надало поштовх Twitter ділитися з авторами контенту електронними адресами підписників, які погодилися.
Водночас у своєму матеріалі на HBM Хантер покликається на слова Джейкоба Доннеллі, видавця Morning Brew і автора розсилки A Media Operator. Він сказав, що якщо ви не The New York Times, то не досягнете успіху, якщо не матимете чіткого уявлення про те, хто ваша аудиторія. Він додав, що нещодавні труднощі Buzzfeed і Vice виникли частково тому, що вони були надто зосереджені на зростанні прибутку, а не на тому, чи дійсно їхня аудиторія отримує те, чого потребує.
Інтернет переорієнтується на підписку
Реклама підсилила технологічні платформи, на яких люди зустрічаються, спілкуються та відкривають для себе нове. Реклама також стала основою для багатьох нових медіакомпаній.
Водночас зростає кількість платформ, які пропонують кращі стимули: продаж товарів і послуг безпосередньо своїй аудиторії. Так Substack та Patreon сприяють появі широкого спектра нових типів сталого медіабізнесу. Сьогодні Substack має понад 2 млн передплатників, а Patreon — 8 млн. Імовірно, це стане таким самим звичним як і купівля підписки на Netflix або Spotify.
Хантер погоджується з Керін О’Коннор, ексспівробітницею The Week, яка розповіла про те, що орієнтація бізнесу на цінність клієнта може змусити підписку працювати для всіх підрозділів організації.
Дерамус наголошує: шлях соло-підприємця в медіагалузі складний, бо він не може покластися на великий бренд і сподіватися на стабільну зарплату, до того ж вимушений балансувати ролі автора, редактора й менеджера. Тож серед піонерів, які роблять ставку на підписку, переважно люди з великими аудиторіями чи ті, кого підштовхує підприємницький дух. Проте кожен успішний піонер втягує в передплатні екосистеми все більше людей. Коли це стане звичним для багатьох людей, то якість контенту і розмаїття вибору будуть кращими.