Комунікаційна група dentsu оприлюднила щорічний звіт з глобальних медіатрендів. dentsu прогнозує, що 2023 року особливо помітними будуть 10 медіатрендів у контексті трьох категорій: контент, комерція, спільноти.
Контент
Пандемія прискорила перехід до цифрових платформ. У відео додають рекламу як нове джерело доходу, а сервіси стають усе більш гейміфікованими.
- Рекламне відео за запитом (AVOD), яке є безплатним для споживачів, переважає відео за підпискою (SVOD). Зростає і CTV (Connected TV). Реклама таргетуватиметься більш прицільно, а формати стануть більш інноваційними й інтерактивними.
- Ігри стають мейнстримом. Так, Netflix уже розробив кілька шоу на основі відеоігор, а Spotify у липні 2022 року купила Heardle — гру на основі музики, яка просить користувачів вгадувати нову пісню щодня. На створення Heardle розробників надихнув ще один продукт — гра в слова Wordle, яку купило NYT для залучення відвідувачів на сайт.
- Увага — суть реклами. Бренди дивляться не тільки на показники охоплення, але й звертаються до показника уваги. TikTok і YouTube оптимізували свої алгоритми, показуючи користувачам персоналізовані відеоканали на основі їхніх інтересів. А такі компанії, як Lumen, через камери на пристроях бачать рух ока, коли користувач перебуває на сторінці.
Комерція
Комерція перебуває на стадії одночасної інтеграції та диверсифікації.
- Купівлі будь-де та будь-коли. Поширення смарттелевізорів означає, що для багатьох телевізор стане єдиним приладом, через який можна купувати. Водночас комерційні сайти перетворюються на медіасайти, де споживачам не лише продають, але й залучають їх за допомогою таргетованих повідомлень і контенту.
- Ритейл-медіа сколихнуть світ реклами. Ритейл-медіа — це реклама гравців роздрібної торгівлі. Найбільш успішним прихильником ритейл-медіа є Amazon, чиї доходи від реклами суттєво зросли за останні 5 років. Уся цифрова інформація має стати доступною для купівлі, а всі покупки доступні через цифрове доповнення.
- Розвиток суперзастосунків. Суперзастосунок поєднує в собі різні функції — обмін повідомленнями, комерцію, бронювання та платежі. WeChat, який починав як застосунок для обміну повідомленнями, розширив свою функціональність до відео, контенту, розваг і комерції. Таким чином можна замовити таксі через Didi, не виходячи з WeChat. Інший приклад — ТікТок, який зареєстрував на кількох ринках TikTok Music, що означає потенційну конкуренцію з музичних сервісів, таких як Spotify та Apple Music.
- Шляху назад до third-party cookies немає. Gartner прогнозує, що до кінця 2024 року особисті дані 75% населення світу будуть захищені сучасними правилами конфіденційності. Рекламодавцям потрібно шукати нові технологічні рішення заради власних бізнес-цілей.
Спільноти
Бренди мають розуміти мотивацію та формування онлайн-спільнот, заохочувати залучення та адаптацію до майбутніх кампаній, щоб зміцнити зв’язок із обраною ними аудиторією.
- Live-трансляції мають велике значення. Бренди та платформи все частіше використовують функції прямого етеру, щоб побудувати спільноту та залучати їх в подіях. Стримінг є однією з переваг відеоігор у потокових сервісах, таких як Twitch, де глядачі входять у систему не лише, щоб спостерігати за грою інших, але й щоб насолодитися почуттям причетності. Примітно, що з часів пандемії найпопулярніший жанр потокової трансляції на Twitch — звичайні чати для спілкування.
- Головне — відповідальність. Під тиском споживача бренди виявляють все більше відповідальності за те, як їхні дії можуть вплинути на суспільство.
- Соціальні алгоритми дають користувачам те, чого вони хотіли, але не знали про це. Найважливішою інновацією TikTok стала нескінченна видача на основі спостережуваних інтересів і популярного контенту, а не на тому, за ким стежить користувач.
Повний звіт можна завантажити тут.