Frontline in Focus зосереджує увагу на людській стороні історій із зон конфлікту, на які часто не звертають уваги. 

Як медіастартап допомагає місцевим журналістам використовувати VR і AR для висвітлення війни в Сирії

Четвер, 23 Березня, 2023

Люди

Вероніка Нановська

Frontline in Focus зосереджує увагу на людській стороні історій із зон конфлікту, на які часто не звертають уваги. 

Співзасновник проєкту Халіл Ашаві та розробник продукту Хайл Халаф розповіли Reuters Institute, як переказувати людські історії про конфлікти та кризи через технології. Переповідаємо основні тези з їхнього інтерв’ю.

Що це за проєкт?

П’ять років тому фотопроєкт під назвою Frontline in Focus був лише сторінкою на Facebook, де Халіл Ашаві публікував свої репортажі про війну в Сирії. Сьогодні Frontline in Focus — незалежне медіа, яке створює фільми та фотожурналістику та експериментує з віртуальною (VR) і доповненою реальністю (AR).

Frontline in Focus

З початку війни в Сирії до 2018 року медіа говорили про бойові дії. Проте війна, каже Халаф, — це не тільки боротьба та конфлікт.

Проєкт зосереджений на тій людській стороні, якою часто нехтують. Наприклад, Frontline in Focus розповідав історію про чоловіка, який заснував притулок для бродячих котів, чи про чоловіка, який бачить свій будинок із табору, але не може туди потрапити, оскільки перебуває на лінії фронту.

Користь і складність VR і AR

В одній VR або AR-історії можна показати набагато більше, ніж у звичайному відео. Глядач відчуває набагато більше і ставить себе на місце об’єкта.

У Frontline in Focus також створили пряму трансляцію, яка допомогла розповісти історію сирійського табору біженців.  Журналісти могли спілкуватися з будь-ким у таборі за допомогою прямого перекладу.

Обладнання та монтаж дорогі: деякі 360º камери коштують орієнтовно $800. І це без мікрофонів і кабелів. Деякі камери 8K коштують $4500.

Для AR потрібне обладнання для сканування об’єкта, який потрібно показати. Об’єкти часто виходять із формальними дефектами, особливо якщо це стосується людей чи тварин, які рухаються. Їх потрібно експортувати в програму для оброблення та зменшити розмір. Потім зв’язати ці об’єкти за допомогою програмних засобів та інтерфейсів відображення, розроблених спеціально для AR.

Історії також можуть займати багато часу та ресурсів. Щоби якісно вести пряму VR-трансляцію, потрібно залучити п’ятьох людей.

Проблеми

Перш ніж відправити співробітника на місце зйомки, проводять ретельну оцінку того, наскільки небезпечно в країні зараз та наскільки людина може з цим впоратися. Усі співробітники Frontline in Focus забезпечені шоломами, бронежилетами, мають навички з техніки безпеки.

Іншою проблемою в Сирії є інтернет: за межами будинків і офісів немає підключення до інтернету. Frontline in Focus має супутниковий інтернет, який рухається разом із ними.

Технологічно розвинені країни не стикаються з проблемами перегляду таких сюжетів. Глядачі в країнах із поганими технологіями та інтернет-з’єднанням можуть дивитися сюжети за допомогою своїх мобільних телефонів.

Читайте також: Як IranWire висвітлює протести в країні, де за репортаж можуть ув’язнити

AR | Frontline in Focus | VR