Як нова інді-гра іронізує над висвітленням ситуації в Секторі Гази в The New York Times

Зіграти в першу шпальту. Як нова інді-гра іронізує над висвітленням ситуації в Секторі Гази в The New York Times

Понеділок, 15 Квітня, 2024

Дар'я Свистуха

Незалежний розробник ігор Molleindustria випустив нову пародійну гру під назвою The New York Times Simulator. У ній гравці можуть спробувати себе в ролі головного редактора. Він має дібрати матеріали на першу шпальту газети так, щоби утримати якнайбільшу кількість авдиторії й задовольнити кілька груп стейкхолдерів. Ключова тема з найбільшим впливом на результат гри — події в Секторі Гази. NiemanLab пояснили, як розвиваються події у грі та чому симулятор не такий уже й далекий від реального життя. 

Які умови гри? 

У The New York Times Simulator завдання гравця — щодня створювати першу шпальту газети. Він може вибирати статті та місце їхнього розміщення на А1, а також змінювати заголовки. Серед запропонованих публікацій — новини про профспілкові ініціативи на Amazon, дослідження клімату, висвітлення способу життя тощо. 

Редакторські рішення прямо впливають на популярність газети.  Три «групи інтересів» — «Поліція», «Ізраїль» та «Багатії» — спостерігають за кожним поворотом подій у симуляторі, а вимірювальні діаграми в режимі реального часу відображають рівень їхнього схвалення. 

Хоча читацька авдиторія починається з 500 000, ця цифра може зростати та знижуватися залежно від вибору гравця. Кінцева мета гри  — зібрати 10 млн передплатників й не водночас не бути звільненим. 

Як у Simulator висвітлюється тема Сектора Гази?

У грі акцент робиться на висвітленні війни в Газі, «де понад 30 000 палестинців вбито в результаті ізраїльських авіаударів, сил ЦАХАЛу та блокування гуманітарної допомоги», пишуть NiemanLab. 

У симуляторі немає чіткої однозначної причини й наслідку, але деякі патерни стають зрозумілими через певний час. Наприклад, один із найшвидших способів відвернути від газети представників зацікавлених груп — опублікувати матеріал із безкомпромісним поглядом на вбивство Ізраїлем палестинських мирних жителів або позначити це як геноцид. 

Водночас гравці можуть обійти цей варіант. «Натискання кнопки редагування перефокусовує історію, змінюючи формулювання заголовка та потенційно зменшуючи його негативний вплив. “Ізраїль морить голодом дітей Гази” раптово змінюється на “Голод переслідує дітей Гази”», — пише NiemanLab. 

У грі використовують справжні заголовки статей The New York Times. У примітках розробники називають гру «вирваною із заголовків». Також розробники випустили загальнодоступну Google-таблицю із покликаннями на 107 публікацій, які використовуються в симуляторі. Більшість заголовків Times — дослівні, опубліковані 2023 року. Проте деякі з них дещо змінені або запозичені з інших медіа — CNN, NBC, The Washington Post тощо.

Яка думка в розробника гри?

У примітках до The New York Times Simulator як джерело натхнення вказується The Republia Times 2012 року. Ця гра так само ставить гравців у роль головного редактора, який переглядає заголовки, щоб створити першу сторінку вигаданої газети. Але гравці в цій грі протистоять режиму цензури вигаданого авторитарного уряду.

Італійський розробник відеоігор Паоло Педерчіні, відомий під псевдонімом Molleindustria — назвою його платформи, каже, що ця гра не стільки про пропаганду, скільки про тренування гравців виявляти популярні техніки маніпуляцій і фреймінгу.

Педерчіні відзначає рутинне використання пасивного стану в заголовках The New York Times, де Ізраїль або поліція США не фігурують як дійові особи в публікаціях про насильство. Наприклад, матеріал про палестинців, загиблих під час бомбардувань, має заголовок «Життя обірвалося в Газі» або містить евфемізми «стрілянина за участю офіцерів». 

«Спочатку я хотів зробити пародійні заголовки. Але я просто не міг придумати нічого більш безсоромного та надуманого, ніж те, що вже є», — підсумовує Педерчіні. 

Одні з найбільших видань світу тестують нові формати в новинах і розвивають власні ігри — про це читайте тут. Більше про ігри від світових медіа:

Simulator | The New York Times | гра | симулятор