Еміліо Доменек — іспанський журналіст та інфлюенсер, який крім традиційного висвітлення новин використовує їх як інфопривід для власних стримів на різних соціальних платформах і заробляє так собі підписників і популярність. Доменек розповів, як виглядає його повсякденне життя, про плани інвестувати в короткоформатне відео, щоб розширити свою аудиторію, а також про те, як, на його думку, штучний інтелект змінить екосистему соцмереж.
Публікуємо український переклад його інтерв’ю; оригінал опублікований у квітні цього року у виданні The Fix. Тут можна підписатися на їхню розсилку з головними новинами та порадами для медіафахівців Європи (англійською).
________________________________________
Примітка редактора The Fix: Видання публікує серію статей про різні професії у світі медіа. Ми розпитуємо провідних професіоналів новинних медіа про їхні робочі місця — чим вони насправді займаються, як ухвалюють рішення, що їх захоплює в роботі та що вони можуть порадити новачкам у своїй галузі. Наша мета — пролити світло на усталені позиції, а також подивитися на унікальні ніші, які люди зайняли в медіаіндустрії. З цією метою ми розглянемо роботу журналіста-інфлюенсера, також відомого як незалежний творець контенту, на прикладі Еміліо Доменека, відомого під ніком Nanísimo.
_________________________________________
Небагато журналістів можуть робити те, що робить Еміліо Доменек. Уродженець Іспанії заробляє на життя створенням новинного контенту спеціально для таких платформ, як Twitter, Twitch, YouTube і TikTok. Він працює в редакції та залишається стримером та інфлюенсером із 250 000 підписниками в шести соцмережах. Доменек втілює ще не визначену роль журналіста-інфлюенсера, незалежного творця новин, який може покладатися на залучену аудиторію та успішну фінансову модель.
Під час прямих трансляцій на Twitch Доменек є людиною-оркестром. Навушники вдягнені, мікрофон на місці, очі прикуті до камери. Перед ним лежить базовий мультимедійний набір, нічого незвичайного: ноутбук, iPad, камера та штатив, світлодіодний ліхтар і мікрофон. Переважно він говорить про політику, технології та культуру США. За допомогою цього обладнання він висвітлював протести Джорджа Флойда, президентські вибори в США 2022 року та вторгнення Росії в Україну для іспанського новинного агентства Newtral, яке спеціалізується на журналістиці даних, фактчекінгу та технологіях. Доменек поєднує роль незалежного творця контенту, який працює вдома, із робочим навантаженням у відділі новин і редакційними зустрічами.
Відколи Доменек почав стримити 2020 року, над його роботою працює п’ятеро людей. Флагманським продуктом залишаються його прямі етери на Twitch і розсилка La Wikly на Substack, хоча він постійно створює контент іспанською мовою на шести платформах. Наразі його розсилка має 12 000 підписників, з них 250 платних, які мають доступ до спеціальних функцій, таких як спільнота в Discord. «Так, я вважаю себе інфлюенсером. Коли у вас є пристойна кількість підписників, і ви починаєте укладати угоди з брендами, я б сказав, що саме тоді ви стаєте інфлюенсером», — каже він.
Підписники Доменека лояльні та зацікавлені, але саме спонсорський контент, як-от рекомендації та огляди кінотеатрів, робить його бізнес-модель життєздатною на цей момент.
Коротке відео на різних платформах і 36 годин на добу
Здається, що день Доменека триває 36 годин — дві статті на тиждень про політику та технології, дві прямі трансляції на Twitch, особисті трансляції, п’ять випусків його розсилки, численні відео з чотирма колегами, а також телевізійний проєкт, який розробляється. «Зараз ми хочемо максимально використати наші експлейнери та перевести їх у формат короткого відео», — пояснив Доменек. Мета полягає в тому, щоб перепрофілювати контент для використання на платформах TikTok, YouTube та Instagram. «Це допоможе нам бути в тренді на соціальних платформах, розбудовувати наш бренд і конвертувати наших підписників. Ті, хто приєднається до наших стримів, можуть перетворитися на підписників розсилки», — додав він.
Запис стриму на Twitch передається редактору, який скорочує його до 10–15-хвилинного відео для YouTube і трьох коротких відео для TikTok. «Таким чином, наші підписники знають, що відео короткі, але вони мають змогу дивитися пряму трансляцію та взаємодіяти зі мною безпосередньо на YouTube», — сказав стример. Потім його останній огляд протестів в Ізраїлі або занурення в ChatGPT для розсилки трансформується в історії або слайд-шоу в Instagram.
Щоранку, перш ніж поспішати крізь мадридський трафік до редакції, журналіст допрацьовує розсилку на день. Він переглядає новини та обирає одну-дві теми, які використає у своєму стримі або для статті. У Newtral Доменек звітує перед головним редактором і продюсером, і йому подобається атмосфера співпраці. «Я привношу інший погляд на речі та створюю новий формат, який приваблює молодшу аудиторію», — говорить він про свою роль у редакції.
Стример також цінує свободу в ухваленні рішень щодо висвітлення подій на своїх платформах. «Нещодавно ми присвятили розсилку кризі, яка трапилася на річці Колорадо й викликала справжній резонанс серед читачів. Того тижня всі говорили про непізнані летючі об’єкти над Канадою та США. Але я думав, що річка може показати, якою буде боротьба за воду в майбутньому».
«Зберігати справжність»: уся справа в довірі
Доменек жестикулює, позіхає та сміється на камеру з однаковою природною невимушеністю незалежно від того, чи обговорює він складнощі війни Росії проти України, чи виборчу систему США. Його скуйовджене волосся додає ефекту. Під час трансляції він робить паузи, щоб відреагувати на коментарі в чаті, які самі по собі призводять до дискусій навколо непов’язаних тем. На шоу про політику може початися обговорення, чи молодь усе ще хоче йти в політику, або ж може прозвучати питання на кшталт «чи вам подобається тортилья?». У певному сенсі Доменек веде власне ток-шоу.
Таке поєднання особистості та фактів, здається, резонує з молодшою аудиторією. «Чесність і відчуття близькості — це те, що приносить вам повагу та довіру аудиторії, яка з часом підпишеться на ваш канал», — пояснив Доменек. — «Журналіст має створити міцний зв’язок зі спільнотою».
Доменек використовує Twitch, щоб зробити складні теми цікавими для молодої аудиторії.
Але його унікальною перевагою є його харизма та спосіб безпосередньої взаємодії зі своїми глядачами за допомогою чату на Twitch. «Цей чат є одним з основних стовпів Twitch, — підкреслив він, — і саме тому я вважаю його таким важливим для журналістів». Ця взаємодія відкриває вікно для співпраці з аудиторією і виводить на перший план нові ідеї з коментарів.
Коли Доменек переглядав відео з протестів через смерть Джорджа Флойда на YouTube, один із глядачів запропонував подивитися на локацію в Stories із протесту, щоб визначити їхнє точне місце. «Ця ідея не спадала мені на думку, але це був чудовий спосіб перевірити, що протести були справжніми», — згадує журналіст, який був вдячним за негайну підзвітність і перевірку фактів. «Чесність є важливою частиною журналістики на Twitch. Ви робите фактчекінг разом із людьми, і вони знають, чи є журналіст щирим і зрозумілим у своїх стосунках із підписниками», — додав він.
Коли він вийшов у прямий етер за кілька годин до повномасштабного вторгнення Росії в Україну на початку 2022 року, Доменек та його глядачі могли побачити та прокоментувати, що дороги, які ведуть з Росії в Україну, були «повністю червоними, позначаючи затори». Так журналіст із глядачами разом зрозуміли, що вторгнення вже близько. «Глядачі спостерігають за моєю реакцією на новини наживо, що надає їм відчуття реальності, на відміну від того, що частіше трапляється в застарілих медіа», — сказав Доменек.
Монетизація та зростання
Більш відомий як Nanísimo, Доменек зібрав підписників на YouTube, живучи в Нью-Йорку, і став популярним завдяки своїм відео про життя в США. Під час пандемії він почав коментувати політику США на Twitch. Платформу створили 2011 року для прямих трансляцій, і як і раніше, вона залишається особливо популярною серед геймерів, хоча журналісти та новинні видання теж намагаються достукатися до молодої аудиторії на цій платформі.
«Це сталося через Amazon Prime», — сказав Доменек, пояснюючи, чому він почав працювати на Twitch, який належить Amazon. «Багато людей мають обліковий запис на Amazon Prime, і, прив’язавши його до свого облікового запису на Twitch, ви можете під’єднати свою підписку до конкретного стримера», — додав Доменек. Це означає, що стример отримує орієнтовно 2,5 євро за підписку. Це також дає змогу творцям відео розміщувати рекламу на своїх прямих етерах і отримувати спонсорство, яке відповідає цінностям каналу.
Монетизація TikTok не є частиною стратегії Доменека, принаймні поки що, оскільки метрики та «мінливий» алгоритм роблять це складнішим завданням.
«Це добре — стати вірусним у TikTok, аби залучити підписників до наших стримів і розсилки», — додав він. Хоча стратегія з використанням коротких відеороликів добре працює для охоплення молодшої аудиторії з низькою концентрацією уваги, Доменек бачить великий потенціал у розсилках для охоплення ширшої аудиторії, яка ще не відкрила переваги додавання їх до свого раціону новин, принаймні в найближчому майбутньому.
Автентичність, ШІ та поради для майбутніх журналістів-інфлюенсерів
Для журналістів, які заграють з ідеєю стати незалежними творцями контенту для соціальних платформ, важливо виділитися своїм унікальним голосом.
Доменек дає дві поради — якість і послідовність:
«Знайдіть свою нішу та створюйте високоякісний контент із журналістською цінністю та технічною якістю». Послідовність також є ключовим чинником. «Якщо ви регулярно публікуєте матеріали, аудиторія зрозуміє, що ви послідовно висвітлюєте певну тему, і алгоритм винагородить вас за це на таких платформах, як YouTube, Instagram або TikTok», — додав він.
Доменек присвятив одну зі своїх розсилок губернатору Флориди й помітному республіканському політику США Рону ДеСантісу, президенту Нікарагуа Даніелю Ортезі й тому, як деякі з новітніх інструментів ШІ застосовуються для створення зображень, відео та в графічному дизайні. Журналіст визнає, що ШІ пропонує дивовижні можливості та виклики для медіа й творців новин, таких як він сам. «Я спробував і погрався з ним, щоб знайти ідеї та ракурси для висвітлення новин, але я ще не зробив його частиною мого робочого процесу та рутини», — пояснив журналіст. Доменек планує використовувати ШІ для оптимізації зображень і відео, щоб допомогти їм стати вірусними. «Буде важко конкурувати [зі штучним інтелектом]. Найкращий спосіб зробити це — бути в курсі подій і дізнаватися про них якомога більше, щоб бути готовим до всього, що чекає на нас попереду», — сказав він.
Читайте також: Як висвітлювати ШІ без упереджень і викривлень: 6 порад для журналістів
Наразі Доменек продовжуватиме розмивати межі між «новинами» та «контентом», щоб інформувати та залучати свою аудиторію в Іспанії, США та Латинській Америці. Він черпає натхнення в інших журналістів-інфлюенсерів, таких як Джонні Гарріс та Клео Абрамс. Доменек також зазначає, що, особливо на Twitch, ще не так багато жінок використовують цю можливість для спілкування з іншими аудиторіями.
«Я відчуваю адреналін, коли глибоко досліджую тему та відчуваю, що дійсно готовий обговорити її в доступній формі для аудиторії, яка прагне дізнатися про цю тему», — пояснює Доменек. Наразі найбільшим викликом для нього є час. «Зараз я роблю занадто багато справ. Важко досягти тієї якості, яку я вимагаю від себе, і при цьому охопити всі теми, які я хотів би обговорити на різних платформах. Наразі я відчуваю, що можу це робити, але, чесно кажучи, я не впевнений, наскільки довго», — сказав він.